Death Note is da shit!

januari 8, 2012

Eftersom jag är ett ADHD-barn så håller jag alltid för många bollar i luften samtidigt. Jag försöker alltså att beta av alla (potentiellt) grymma tv-serier på samma gång. Utöver att jag kollar på Buffy just nu, så har jag även lyckats smyga in den japanska animen Death Note i mitt schema. Premissen är helt jävla fantastisk. En gymnasiesnubbe hittar en anteckningsbok. Om du skriver ett namn i den så dör personen. Du kan även specificera deras död. Problemet är att helvetet saknar sin bok och snart så dyker det upp en demon som följer pojken och ser till att han hanterar sin nyfunna makt rätt (vad nu det innebär). Efter fyra avsnitt så är serien grymt intressant och bearbetar förvånansvärt många jävligt seriösa psykologiska och filosofiska frågor. Jag måste återkomma till Death Note!

4 svar to “Death Note is da shit!”

  1. filmitch said

    Sonen o dottern var helt frälsta i Death Note för några år sedan men jag hängde aldrig på tåget. Om det var tv-serien eller tidningarna kommer jag inte ihåg. Vet bara att jag betalat för något som hette Death note 😉

  2. Sorry att mitt svar dröjt, filmitch. Mycket i skolan just nu…

    TV-serien Death Note är mycket bra. Live Action-filmerna inte riktigt…

    Jag har inte läst mangan så där kan jag inte uttala mig.

  3. filmitch said

    Skolan är viktig den får man inte försumma tom bloggandet bör komma i andra hand 😉 , hoppas det går bra med studierna.
    jag blev lite intresserad av serien pga den intressanta handlingen jag får lov att höra med min dotter vad det är hon har.

  4. Är man över 30 år så är man inte så benägen att skita i skolan för att skriva blogg 😉

    Kolla med tösen vad det är du köpt till henne. Är det tv-serien så borde du absolut kolla (är det mangan så får du gärna läsa den och berätta om den är bra).

Kommentera

