Fy fan, vad jag är sen!

oktober 17, 2011

Jag har varit upptagen. Alldeles för sent så har jag börjat glo på Buffy the Vampire Slayer. När serien först gick på tv så såg jag ett avsnitt här och ett avsnitt där. Några av mina vänner var riktiga Buffy-fans och tvingade på mig sina favoritavsnitt. Men jag fattade aldrig grejen. Förra veckan så hade jag tråkigt och bestämde mig för att slutligen ge serien en ärlig chans. Ett rent tidsfördriv alltså. Så jag fixade första säsongen. Och vet ni vad? Det är faktiskt jävligt underhållande (på ett campy och töntigt sätt). Det tog inte lång tid innan jag insåg att jag höll på att bli ganska hooked. Mycket mer Buffy för mig framöver alltså…

Förvänta er bara inte några recensioner för de kommer aldrig. Jag lovar. 🙂

12 svar to “Fy fan, vad jag är sen!”

  1. Sofia said

    Åhå, då vet jag några ihärdiga Buffy-hyllare som varmt välkomnar den nya lärlingen 😉

  2. Jag skulle gärna se att du recenserade lite grann! På så sätt skulle jag själv få fortsätta hålla mig ifrån serien, trots att jag är lite nyfiken… ;D

  3. Vem då, Sofia? Du? 😉

    Jag vet inte, Blue Rose. Vi får väl se hur det blir med det.

  4. Plox said

    Har lite svårt att motivera mig att se Buffy ändå, visst många som är/var helt frälsta – men de få avsnitt jag har sett har verkligen inte varit något speciellt alls. Men jag antar att de blir bättre i sitt rätta sammanhang. Men tycker det finns så många andra bra tv-serier som jag heller ”ödslar” min tid på. I alla fall just nu. Men ja, vet ju hur det blir – om 2-3 år sitter jag säkerligen där helt Buffy-frälst.

  5. Sofia said

    Nope, not me… Jag tycker Buffy är helt ok underhållning men inte så mycket mer. Tänkte snarare på Joel B och Glory Box-Sara som alltid tar chansen att högt och lågt sjunga Buffy och Joss Whedons lov.

  6. plox: Hade precis samma inställning som du innan jag började kolla på den. Det är faktiskt bra och väldigt okrävande underhållning.

    Sofia: Aha, men jag tror inte jag passar in i deras gäng för så frälst är jag inte. 😉

    • Sara BE said

      Kul att du gillar det! 😉
      Säsong ett har inte åldrats särskilt väl. Bara kläderna … Ryyys … Men det blir bättre. 🙂 (och underhållande är det ju rakt igenom)

  7. filmitch said

    Ligger hemma och samlar damm, någon gång ska jag väl åtminstone ge serien en chans men det är alltid något annat som slinker emellan.

  8. Sara: Jag tycker redan att säsong ett är helskön (kläderna bidrar tom till det)! Om det blir ännu bättre är det risk för att jag blir frälst på riktigt… 😉

  9. Det ska jag absolut göra.

  10. […] Jag försöker alltså att beta av alldeles för många tv-serier. Utöver att jag kollar på Buffy just nu, så har jag även lyckats smyga in den japanska animen Death Note. Premissen är helt […]

Kommentera

