Fan vad jag vill se Super!

april 30, 2011

Jag är inne i värsta universitetshetsen nu. Hur jävla många tentor som helst (samtidigt) innan terminen är över. Ibland funderar arbetargrabben på om han inte borde stannat på sitt jobb. Men det är lugnt. Om allt skiter sig så är jag trots allt tjänsteledig. Bara att gå tillbaka och slava. På tal om något helt annat så är jag grymt peppad på att se Super. Jag vet att det just nu går lite inflation i superhjältefilmer generellt och meta/ironiska superhjältefilmer specifikt. Jag dyrkar verkligen Kick-Ass, men vi har samtidigt också fått Special och Defendor (har inte sett någon av dom). Visst är det en jävla trend? Kick-Ass byggde åtminstone på en riktig serie (av John Romita Jr. och Mark Millar). Jag har kanske därför varit jävligt ointresserad av de andra yttringarna i denna nya hipstergenre. Men Super vill jag verkligen se! Det finns tre anledningar till det; 1. Den är skriven och regisserad av James Gunn (mannen bakom Slither; den roligaste skräckkomedin på denna sidan av 2000-talet). 2. Ellen Page är med och hon verkar spela en ”Ellen Page”-roll, alltså inget sånt Inception-skit (och jag gillar Ellen Page i ”Ellen Page”-roller som fan). Vi snackar alltså om en liten, kvinnlig fullblodspsykopat! 3. Den verkar faktiskt ganska kul om man kollar på trailern (jag vet att man inte ska lita på trailers, men samtidigt kan ni inte förneka att scenen där Rainn Wilson tar på Kevin Bacons bil inte är kul). Plus att jag har hört att filmen är jävligt rå och våldsam, vilket är en extra krydda när det kommer till dessa moderna vigilante-historier. Men Super får vänta, eftersom jag har en till jävla tenta att skriva först…

Slänger upp trailern så ni kan se scenen jag snackar om.

11 svar to “Fan vad jag vill se Super!”

  1. filmitch said

    Nu är vi två som vill se Super! Ellen Page har seglat upp och blivit en favorit hos mig. Bacon gillar jag också. Kick Ass är mkt bra både serien och filmen, håller just nu på och följer Kick ass 2 Balls to the wall men den historien lär inte bli klar förrens ngn gång under 2012 förhoppningsvis.
    Lycka till med tentorna 🙂

  2. Sofia said

    Inte jättepepp på ironiska seriefilmer (Kick-Ass? Sådär) men Ellen Page — JA (även i Inception-skit)! Ska definitivt hålla utkik efter.

  3. Jag ställer mig som sagt till hyllningskören bakom Kick-Ass (både serien och filmen), precis som filmitch.

    Pages karaktär i Inception kunde ju vem som helst spela. Hon fick liksom inget att jobba med där. Däremot är hon fantastisk när hon får sväva ut (som i Hard Candy och Juno tex). I Super verkar hon ha fått just en sådan roll.

  4. Sofia said

    Kan hålla med om att Inception-Ariadne inte var så mycket att bita i, men jag tittar hellre på Ellen än, säg, Kiera Knightley…

  5. filmitch said

    Tittar oxå gärna på Page men kan hålla med om Inception. Juno gillar jag nog Pages bästa roll än så länge.

  6. Voldo said

    Är också sugen på att se denna. Främst för att Page ser sexig ut. 🙂

  7. Visst är Page en favotös; världens bästa feminist-/pojkflicka!

  8. norwood said

    Kick Ass gillar jag verkligen! å kul å få se N Cage i en film han är bra i. Försöker få kottarna att kolla in K A, men dom verkar inte bry sej… Jo en av dom, å han tyckte den var bra. Alltid något, då har jag bidragit till kulturens frammarsch!

  9. Visst är den grym, norwood? Bra insats!

  10. Micke said

    Jag gillar också Ellen Page. Hon är inte bara en söt tjej, hon är en bra skådespelare också. Har du sett Whip It?

Kommentera

