En ofrivillig paus och ett tips…

november 16, 2010

Först strul med WordPress. Nu har jag så galet mycket i skolan att jag inte hinner uppdatera bloggen på ett tag. Återkom igen efter tisdagen 23 nov, då kommer jag ha mer tid och lovar att det dyker upp något ball.

Ett tips på vägen: Jag såg precis första avsnittet av AMC:s nya serie The Walking Dead. För er som inte känner till den så bygger den på en jävligt hypad serietidning som handlar om några överlevare under en zombieapokalyps. Jag har inte läst serien (trots att jag tänkt det typ 30 000 gånger). Hur som helst så är tv-serien skapad av Frank Darabont (Nyckeln till Frihet, The Mist, Gröna Milen) och det första avsnittet var SÅ JÄVLA BRA! Det var länge sedan piloten av en tv-serie greppade mig så mycket som The Walking Dead. Jag tror att detta kan bli hur grymt som helst!

Se den och så syns vi snart.

5 svar to “En ofrivillig paus och ett tips…”

  1. filmitch said

    har läst serien som är bra men stundtals lite pladdrig och jag har sett tre avsnitt än så länge. Visst är detta en höjdarserie titta och njut.

  2. Dessa pauser går som en epidemi genom filmblogg-världen! Haha! Ser fram emot din återkoms!

  3. filmitch: Om jag hinner plugga tillräckligt nu så ska jag se det andra avsnittet senare ikväll. Jag har ögat igenom något av serietidningens samlingsalbum och tyckte den både såg riktigt stilistisk och kul ut. Kanske svårt att undvika en massa dialog eftersom zombieapokalypser brukar ha så mycket fokus på relationer och gruppdynamik.

  4. Jag har sett de tre första avsnitten av The Walking Dead nu. FAN VAD DEN ÄR BRA! Bra skådespelare, välskrivet manus, riktigt bra zombie-makeup och så fegar de inte ut på gorefronten. Det är även skönt när huvudpersonerna gör smarta grejer (som när de kladdar ner sig med blod) som man inte omedelbart tänker på själv. Detta kommer att bli en strålande långkörare. Nytt avsnitt i USA redan ikväll…

  5. norwood said

    Okej får väl ge den en chans till. Laddade ner första avsnitet och slötittade (=hoppelihoppstuket) men raderade, tyckte inte alls… Så det blir ett försök till. Tack och tur för entusiasmen!

Kommentera

