Tackar ödmjukast…

september 13, 2010

Mitt raljerande om fulkultur har i alla fall lyckats glädja tre personer. Både Blue Rose Case, Rörliga bilder och tryckta ord och Filmitch har gett mig denna fina utmärkelse. Reglerna för en blogg som mottar utmärkelsen är följande:

1. Kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den.

2. Tacka och länka till den som nominerade dig.

3. Nominera sju andra bloggare och länka till dem.

4. Berätta sju intressanta saker om dig själv.

Nu ska jag alltså nominera sju andra bloggare. Det finns ett litet problem; jag läser knappt några bloggar. Men skit i samma. Nu anstränger jag mig lite. Sju unika bloggar gick dock inte. De jag vill skicka vidare stafettpinnen till är:

Weekend VideoUppdaterar ofta och hittar alltid en ny film som är mer obskyr än den förra.

Psykotronisk VideobloggSamma filmintresse som jag, men skillnaden är att Psykotronisk Videoblogg är så jävla mycket roligare.

Lisa LightningEn god vän och den enda blogg om vardagsbetraktelser som jag läser.

PloxJag respekterar dina åsikter om film och gläds åt din samlarmani! 🙂

Film- & MusikbloggenGillar hårdrock och skräckfilm, vilket medför att me like!

(Nu tror jag inte det är tänkt att man ska göra såhär, men skit i samma. Jag får ju uppmärksamma bloggar jag läser, eller hur?)

Blue Rose CaseSchysst blandning av film, vardag och skitsnygga foton.

Rörliga bilder och tryckta ordVälskrivet och alltid intressanta analyser av film och litteratur.

Likt jag nämnt tidigare så är jag inte jätteförtjust att skriva om mig själv (tycker min blogg ska handla om trashkultur), men jag får väl offra mig den här gången:

Jag tycker Twin Peaks är världens bästa serie.

Jag har stått 20 meter från Bruce Willis en gång.

Jag tycker att Neuromancer av William Gibson är en av världens bästa romaner.

Jag hatar att flyga.

Jag älskar öl, speciellt brittisk ale eller tjeckisk lager.

Jag har aldrig varit norr om Uppsala (trots att jag velat).

Jag håller på MFF och får fan magsår när jag tänker på årets Allsvenska säsong.

Nu borde alla vara nöjda…

23 svar to “Tackar ödmjukast…”

  1. Kan (kanske inte helt oväntat) bara hålla med om din åsikt om ”Twin Peaks”…

  2. Wow! Stort tack för nomineringen!

  3. Blue Rose Case: Jag misstänkte det… 🙂

  4. filmitch said

    Har nomnerat dig till en Beautiful Blogger award:)
    http://filmitch.wordpress.com/2010/09/13/2287/

  5. Tackar (och klappar händerna)! Listan ovan är uppdaterad.

  6. Plox said

    En självskriven nominering även hos mig. 🙂

  7. Då tackar jag tillbaka och uppdaterar! Men seriöst; jag fattar inte riktigt awarden (förutom att det är ett kedjebrev och att syftet verkar vara att få fler personer att hitta till din blogg).

  8. Plox said

    Haha, nä tror ingen av oss riktigt fattar poängen med tävlingen. Men vem vet – plötsligt blir kanske någon av oss inringda till någon pampig blogg-gala med fri bar. 😀

  9. D-RL said

    Kul ändå det här med blogg award. Har inte upptäckt din förnäma blogg förrän nu. Första gången jag är inte och luskar runt här. 😀

  10. Plox: Önsketänkande 🙂

    D-RL: Kul! Man har ju ett lite nördigt intresse och det är därför jag är hemlig 😉

  11. Anders said

    Tack för nomineringen, blev alldeles tårögd av lycka! Blogg-gala? Fri bar? Var? Count me in!

  12. Hehehe; tror inte d blir så mycket sånt baserat på den här awarden. Men du får evig ära i alla fall 🙂

  13. bilderord said

    Tack för nomineringen och det trevliga omdömet. Tillåt mig samtidigt komplimentera dig för din ypperliga ölsmak 🙂 Det var en sorgens dag när Systemet slutade föra Kozel.

  14. Kozel, ja det var fan ett tag sen jag drack den. Visste du förresten att Gambrinus är värsta fulölen i Tjeckien? Jag har en tjeckisk vän som vägrar dricka den eftersom det är ”alkisöl”.

    • Tjeckisk öl är ju finfint (även om jag nuförtiden kan räkna antalet gånger jag dricker alkohol/år på min vänsterhand) och Primator en klar favorit. Lagom blaskig utan att för den skull bli Huvudvärk På Burk a’la Bud eller Pabst Blue Ribbon.

      Är det förresten bara jag som börjar märka en skrämmande mängd likheter oss emellan?

    • bilderord said

      Kan iofs tänka mig det med tanke på att den rätt lättdrucken. Eller är det priset det hänger på (Det tog ett bra tag innan jag fattade varför alla köpte plattor med Sofiero)?

      Krusovice tycker jag funkar bra och så Budvar förstås. Staropramen Granat är riktigt fin 🙂

  15. För helvete Psykotronisk, sluta flörta 🙂

  16. bilderord: Absolut. Jag respekterar din ölsmak.

  17. Psykotronisk: Jag skämtar. Visst håller jag med om likheterna, speciellt då din eminenta filmsmak!

Kommentera

