Brittania rules the world (with clothes)!

juni 19, 2010

Jag har redan klargjort min kärlek till Storbritannien. Nu kommer det till kläder. Så här står det till; jag är uppvuxen med paltor från Engelbrektsboden (ett lågprisvaruhus). Konstigt att jag blev modemedveten när jag fick lite cash? Englands subkulturer har alltid varit min melodi. Det spelar ingen roll om det var mods, skinhead, fotbollshuliganism, indie eller klubb. England är subkulturernas vagga och de har alla något att erbjuda. Därför snöade jag in på märken som Fred Perry, Ben Sherman, Pringle, Burberry och Stone Island. Varför? Eftersom arbetarklassen gjorde dom till sina. Det är snyggt, brittiskt och bättre än Engelbrektsboden! Fred Perry har verkligen blivit det nya white trash fin-märket i Sverige. Är det något fel på det? Nä, vi har bara hunnit ikapp. Generationen har talat.

Kommentera

