Thundercats och jag

april 26, 2010

Jag är uppväxt på 80-talet och glodde på mycket tecknat när jag var liten. Jag såg He-Man and the Masters of the Universe och Robotech. Men min favoritserie var utan tvekan Thundercats. Kanske blev det så eftersom den inte gick på TV utan jag endast fick se den när farsan hyrde film på Kungsvideo (vissa barnfilmer var då gratis). Kanske är det pga att Kungsvideo endast hade de första avsnitten och jag aldrig fick reda på vad som hände sedan, trots att jag suktade efter det galet mycket. Kanske var det för att Thundercatflickan Wily Kit var det närmsta jag kom en första förälskelse. Jag har verkligen byggt upp en bild av Thundercats  som en animerad serie av grymt mycket högre kvalité än allt annat under den tiden. Nu ska jag slutligen se HELA. Jag kan knappt vänta…

2 svar to “Thundercats och jag”

  1. lisas martin said

    hej! jag vill också se thundercats! har alla svenska avsnitt av starzinger också om det är nåt du är peppad på, tyvärr endast på VHS. rai grottpojken har jag också alla. håller dock inte samma underhållningsvärde som starzinger. vi får språkas om detta.

  2. Hehehe, Starzinger med den svenska klippningen och dubbningen är fan en klassiker. Jag har Thundercats på engelska. Har som sagt en lite mer seriös inställning till den serien.

    Vi får absolut styra.

Kommentera

