Vixens: Christina Lindberg

april 21, 2010

Nu var det dags för vår egen mesta exploitationstjärna. Christina Lindberg gick från utvikningsbrud och mjukporr……hela vägen till Japan! Först var hon med i pinky violence-klassikern Sex and Fury och sedan i den obskyra våltäktssleazerullen Sexresan Till Japan. Med dessa filmer, och sin sällsamma skönhet, skapade Christina ett buzz internationellt. Men detta var ingenting jämfört med det som skulle komma. När Christina var 24 år gammal var hon med i en av de mest mytomspunna exploitationfilmerna någonsin. Jag menar självklart Bo Arne Vibenius Thriller – en grym film. För evigt kommer hon att bli ihågkommen som Frigga/Madeleine/One Eye. Det är därför vi nu hyllar Christina Lindberg.

4 svar to “Vixens: Christina Lindberg”

  1. Argh, nu mindes jag plötsligt vad jag glömde under mitt besök i min gamla hemstad. Jag skulle ju leta efter ett gammalt kassettband där jag har en intervju med BoArne Vibenius, intervjuade honom nämligen ang Thriller för en massa år sen. Jag skrev en del om det ur minnet i ett inlägg i mars.

  2. Blue Rose Case: Fy fan va coolt! Du måste hitta den och transkribera den! Skriv sedan om den till en artikel och släng upp på din blogg.

  3. Jag får ta det till sommaren när jag åker dit!

  4. Gött! Längtar redan efter att få läsa den.

Kommentera

