Britannia rules the world!

april 11, 2010

Jag är anglofil. Självklart hatar jag USA, men jag älskar kultur från Storbritannien. Jag älskar deras subkulturer, musik, mode, historia….tyvärr imponerar de inte på filmfronten, riktigt….. Skit i samma! Mods is the shit! Northen Soul is the shit! Brittisk 90-tals indie is the shit! Klubbscenen… the shit! Vad är the shit nu? Duffy! Jag vet i fan vad hon kommer göra härnäst (var ju ett tag sen hon släppte sin skiva), men hon är fortfarande bäst! Har bästa moderna soulrösten i England (fuck you, Amy Winehouse! Din jävla pundare!). Det är viktigt. Och hon är cooool + har Englands snyggaste stil!  Vem trodde detta om en arbetarklassflicka från Wales? I love Duffy!

2 svar to “Britannia rules the world!”

  1. Grym blogg! Har kollat igenom dina inlägg, mycket intressant och kul när man är intresserad av ”alternativa” filmer.

  2. Kul att du tycker så. Man försöker..

Kommentera

