Nörden i mig.

april 2, 2010

Ända sedan jag var kid har jag alltid velat gå på Sci-fi mässan. Tyvärr har det alltid kommit något skit emellan. Men i år bestämde jag mig för att under inga omständigheter missa den. Jag visste att det skulle sitta ett gäng b-kändisar där (med Robert Englund i spetsen) och skriva autografer för dyra pengar. Jag tyckte detta var ganska töntigt. Efter att ha tagit mig en sväng runt mässan kommer jag bort till stället där ”stjärnorna” sitter. Jag tittar lite på Englund och tänker; wow, där är Freddy Kreuger…okej, next!

Och vem ser jag inte sen om inte självaste Ruggero Deodato! Ruggero fucking Deodato!!! Mannen som gjort House at the Edge of the Park! Mannen som gjort Washing Machine, Bodycount och Last Cannibal World! Mannen som gjort självaste Cannibal Holocaust!!! Jag brukar inte gå igång på kändisar, men jag vet i fan vad som hände med mig här. Snabbt sprang jag bort till SubDVD:s bord och köpte det sista exet av Njutafilms utgåva av Cannibal Holocaust (en film som jag redan har!). Jag hann med att snacka lite Argento med den skittrevliga snubben som sålde mig filmen. Sedan tillbaka till Deodato och köpte hans autograf för 200 kr!!! Det här är fan det nördigaste jag någonsin gjort! Men jag fick även en liten pratstund med legenden. Cannibals, den USA finansierade ”uppföljaren” till Holocaust, kommer inte hända. Däremot jobbar han på en thriller…

Nu väntar jag bara på att gubben ska dö, så jag kan sälja vidare hans autograf för dyra cash! 😉

2 svar to “Nörden i mig.”

  1. Plox said

    Haha, känner igen de där töntkänslorna. Jag var där för första gången i förra året, fick faktiskt med mig brodern också. Men jag vet inte jag, att betala pengar för att få se Edward ”John Connor” Furlong sitta och se bedrövad ut kändes inte helt okej haha. Så i år sket jag i hela spektaklet. 😀

  2. I år var det Manuel från Fawlty Towers som såg riktigt tragisk ut. Men jag plockade även upp en del film till bra priser; bla. lill-Bavas A Blade in the Dark och en asgrym utgåva av House By the Cemetary som innehåller en LÅNG intervju med Fulci från någon Fantastisk Filfestival två år innan han dog!

Kommentera

